Distribuţii    Contact    Homepage

Ecuatie cu 3 necunoscute

Tehnologie, Marketing si Vanzari – ecuatie cu trei (ne)cunoscute

Ne place sa creem situatii interesante si sa le analizam. Sa vedem unde este esenta si daca aceasta s-a pierdut sau nu. Cu toate acestea, in acest white paper nu a trebuit nimic inventat, pentru ca ecuatia exista si trebuie rezolvata zilnic de unii dintre noi. Daca ne dorim sa facem diferenta.

Unde-s doi, vanzarea creste
Astazi, companii importante aloca fonduri masive pentru marketing, sperand ca acestea vor multiplica profitul atat de intens urmarit. Astazi, marketingul si ai sai „marketingi” (ciudat cuvant inventat in argoul bransei), au devenit vedetele momentului, fiind omniprezenti in reviste, la TV si, evident, pe Internet. Aceasta anticamera a vanzarilor devine din ce in ce mai luminata de reflectoarele celebritatii, mari „guru” de peste tari si mari venind si prin aceste locuri sa tina lectii de marketing, brand si public relations si fiind primiti cel putin la fel de bine ca niste vedete rock de prima mana. Astazi, politicieni, economisti si pasionati de tehnologie sunt cu totii fermecati de atotputernicia acestui nou tip de profeti si clarvazatori: expertii in marketing.

Insa, pana mai ieri, tehnologia era cea care ocupa acest loc de vedeta absoluta. Managerii de pretutindeni au invatat intre timp o lectie destul de amara: tehnologia fara un marketing pe masura nu face doi bani. Buba supra-aprecierii tehnologiei, sparta cu zgomot acum cativa ani, a dat cu dintii de pamant multi manageri IT – cu tot cu bugetele aferente. In peisajul devastat al prabusirii increderii absolute in tehnologie era nevoie de un punct de sprijin. Oda adusa marketingului are astfel un rationament logic.

Sfaturile de taina tinute de expertii in domeniu au dus la o reorientare spre unul ce tinea de evidenta – regele marketing. Numai astfel putea fi generata necesitatea cumpararii de tehnologie la clienti, cat si sa fie definite atent si mai exact posibilitatie reale de dezvoltare a companiilor, precum si necesitatile lor tehnologice. Si astfel a aparut noua vedeta. Ar fi putut sa-i spuna Tehnomarketing – dar nu a fost sa fie.

Marketing cu ochii in cap
Ochii aruncati prea mult pe statistici si teorii importate priveaza marketingul din Romania de adevaratul lui potential: adaptarea creativa. Managerii locali care stiu pulsul pietii sunt mult mai eficienti decat cei care cunosc la perfectie teoria, dar nu au practica necesara. Un manager de marketing care se misca in piata de ani buni este mult mai valoros decat un manager care vine cu multe scoli din afara, insa se izbeste de particularitatile pietei locale. Mai mult, specie noua, un specialist independent in marketing poate furniza de multe ori exact acea privire de ansamblu care lipseste unui manager incadrat intr-o companie, si acea creativitate care este de multe ori limitata in cadrul marilor companii.

Crescand putin nivelul, aplicand modelul expertilor independenti in marketing si transformandu-l intr-un serviciu mai lesne de cuantificat, o companie de marketing IT specializata si independenta vine sa suplineasca exact aceasta lipsa usor de remarcat pe piata din Romania: puterea de adaptare creativa a solutiilor tehnologice si a principiilor moderne de marketing la realitatile fiecarei companii in parte.

In acest fel, o companie independenta de marketing IT are doua atuuri: Primul, capacitatea de a oferi ceea ce nici un „guru” de marketing nu ofera: concretul, solutii, planuri si strategii clare de aplicare a teoriei moderne in cadrul unei companii anume. Al doilea, capacitatea de a privi „out of the box”, de a avea o vedere mult mai larga decat a managementului local dintr-o companie.

Aceste doua atuuri au determinat ca multi specialisti care puteau aspira la statutul de „guru”, sau de marketing manager intr-o multinationala sa aleaga o a treia cale: marketingul IT independent, prin propria companie de consiliere in acest domeniu. Ei leaga astfel dintr-o pozitie avantajata, de observator, doua capete ale unui pod al vanzarilor extrem de important: cele mai noi si performante teorii din domeniu corelate cu cele mai profunde realitati ale pietei locale.

…and beyond
Totusi, apelarea la companii independente de marketing IT nu rezolva neaparat problema. Pentru ca marketingul este o vedeta atat timp cat acest lucru se reflecta in vanzari. Si pentru ca vanzarile nu sunt scopul final al unei companii, ci profitul realizat de pe urma lor, vedeta noastra, care acum se numeste tehnosalesmarketing trebuie sa se puna la lucru in mod serios, si sa fie in stare sa dea un raspuns clar la ecuatiile urmatoare:

• Cata – si mai ales care – tehnologie imi este realmente necesara pentru a avea un profit maximal?
• Cata – si mai ales ce fel de – tehnologie trebuie sa urmaresc sau ofer pentru a face diferenta fata de concurenta?

Evident, fiecare ecuatie se aplica unui tip diferit de companie. Companiile care nu au drept obiect al activitatii IT-ul, dar se folosesc de el pentru dezvoltarea afacerii, vor fi mai interesate de raspunsul la prima ecuatie. Companiile care isi desfasoara activitatea in IT vor dori sa stie raspunsul la a doua ecuatie. Evident, ele nu vor ignora nici raspunsul la cealalta intrebare, caci si intr-un caz si in celalalt, de acest raspuns va depinde insasi durabilitatea profitului lor.

Asadar, un specialist in marketing IT are de dat acest raspuns. El trebuie sa priveasca atent spre scopul final al fiecarei companii in parte – obiectul sau de activitate, in cazul companiilor comerciale acesta fiind reprezentat de vanzari care aduc profit – si sa cladeasca planul de marketing in asa fel incat sa determine luarea de decizii coerente in privinta achizitiei de IT, dezvoltarii liniilor de activitate. Fiecare sfat, fiecare actiune a sa se va supune nu statutului de vedeta dobandit de breasla sa, ci statutului care i se si cuvine: de generator de strategii clare si simple pentru ajungerea la profit.

Am vrea sa spunem ca acest lucru se intampla pe scara larga in Romania. Dar stim cu totii ca nu este asa. Bugetele sunt alcatuite de multe ori dupa ureche, iar deciziile care implica investitii in IT sunt luate de multe ori in functie de preferintele personale ale managerilor IT, care nu corespund intotdeauna cu obiectivele propuse de companie. Este nevoie de o veriga vitala care sa faca legatura intre tehnologie si vanzari reusite. Aceasta veriga este marketingul IT. Si indraznim sa spunem ca marketingul IT oferit de o companie independenta ajunge mult mai departe, fiind un stimulent important pentru profiturile unei afaceri.

2 Responses to “Ecuatie cu 3 necunoscute”

  1. aliexpress Romana Says:

    Salutare. Am ajuns pe pagina ta si am remarcat ca
    e foarte valoroasa si prezinta lucruri utile. Da-mi voie sa prezint si eu despre
    un magazin pe internet cu produse foarte
    ieftine: aliexpress Romana.
    Cred ca stiai de el. Bafta.

  2. Carmine Giliberto Says:

    Uite ca am dat peste asta pagina despre Radient Weblog
    Blog Archive Ecuatie cu 3 necunoscute, cautand
    despre maramu. Acum iti spun ca faci treaba super. iti recomand
    sa vezi si pagina http://cazare-maramures.net un site
    despre maramureseni. Numa bine

Leave a Reply